~ Guideskole ~

• 04.03.2013 - kl.09:25

Jeg tenkte jeg kunne fortelle litt om min tid som guide for ving. Jeg arbeidet som guide sommeren 2010 p Gran Canaria. Men fr den tid var jeg p guideskole. S tenkte fortelle litt om det frst.

En av mine drmmer har alltid vrt arbeide i utlandet. Og da fikk jeg den fikse ideen om ske som guide. Min kjre syntes nok ikke at dette var s kult, men han stttet meg. Frst var jeg p intervju i Oslo, det var utrolig gy og et veldig anderledes intervju. S fikk jeg mail med tilbud om jobb og plass p guideskolen.

Guideskolen var p Mallorca i Alcudia, p Vings sunving hotell. Vi var elever fra bde norge, sverige og danmark. S vi var over 50 elever, vi fikk ikke bo sammen med noen fra vrt eget land, da vi n skulle lre oss alle tre sprkene. Alle sammen fant raskt tonen og vi hadde det utrolig morsomt sammen.

P selve skolen lrte vi masse om turisme, hvordan takkle ulike gjester og situasjoner.Vi vet oss p kjre buss transfer, holde utflukter, ta imot klager, hjelpe gjester med ulike problemer. Vi trenet masse p snakke forann mennesker. For det var jo dette de fleste slet med. Vi hadde masse sprk trening. Og det var obligatorisk kunne telle p dansk. S det kan jeg n. Men ikke alltid like lett studere p vakkre mallorca, heldigvis satt vi ikke bare i et klasserom.

Vi var ogs heldige fikk dra p en skikkelig rundtur p Mallorca. Her mtte alle sammen holde en buss transfer, husker at det var noe som jeg gruet meg kjempe masse til. Men det gikk fint, og alle mtte jo gjre det. Men p denne turen var vi innom Palma, vi tok appelsintoget, kjrte langs kysten, var innom mange sm fantastiske byer. Spiste god lunsj i en fantastisk liten havneby, som jeg selvflgelig ikke husker navnet p n da.

Etter mye pugging og masse fremfringer, overrasket lrerne oss med en utflukt. Vi fikk reise til Magaluf p et fantastisk show som heter Pirates. Her er det sang, masse akrobatikk, mat og show. Dette var en kjempe kjekk overaskelse og et vell fortjent avbrekk i studiene. Det er hardt vre elev p vings guideskole.

Etter to uker med masse lring og nye utfordringer hadde vi en endelig eksamen. Men den har jeg ikke lov til fortelle noe om, da det delegger for alle som kanskje skal g p denne skolen. Men det var enormt kult og ikke minst utrolig lrerikt. Etter dette fikk vi ha en avskjedsfest, med masse god mat og drikke. Det ble holdt taler, folk hadde laget sanger. Og det var utrolig kjekt se at alle tre landene satt spredt rundt. Det var enormt gy g p guideskole. Man lrer mye om seg selv og andre mennesker.

Vi fikk ogs laget en t-skjorte med navnene til alle som hadde deltatt p kurset. Det var et kjekt minne ta med seg. Jeg anbefaler alle som har en reisefot se p denne muligheten. vre guide er noe som jeg ikke treger p, det tror jeg aldri jeg kommer til gjre. Det var s enormt lrerikt og jeg har blitt kjent med mennesker som jeg ellers aldri hadde hatt muligheten for mtt. Viss dette er noe for deg s kan du selv ske her. Jeg kommer til lage et eget innlegg om hvordan det var arbeide som guide. Stay tuned :)

Cecilie Ausland - Tegnemani

04.03.2013 kl.09:30

Dette hrtes kjempe spennende ut! Blir spennende hre om hvordan dette var :)

Ha en flott dag videre.

Caroline Denise

04.03.2013 kl.12:32

Virket utrolig gy og spennende!! I alle fall nr jeg ogs elsker reise!

Hper du fr en fin dag!

~ Cassandra ~

Jeg heter Cassandra, og er 26 r. jeg blogger om livet som smbarns mamma og livet som samboer. Er det noe du mtte lure p er det bare sprre p bloggen eller ta kontakt p; cassandra_egeli@hotmail.com