Elsker deg for alltid

• 24.10.2013 - kl.20:03

For en stund tilbake kom jeg over en bok som heter Elsker deg for alltid, alle som skrev om den sa at det var verdens fineste barnebok og at det var en bok som ble lest i generasjoner. Jeg som er s glad i bker og virkelig elsker lese, mtte jo bare f tak i denne boken. Vi leser en del til Teddy allerede, selv om han helst vil smake p boken enn flge med. Men korte bker med fine farger liker han flge med p. Jeg fant boken hos Godboken.no, og selve boken kan dere finne her. Jeg klikket den hjem med en gang, og har i 4 dager ventet i spenning p at den skulle dumpe ned i postkassen min. Og i dag kom den endelig. Jeg klarte ikke vente med lese den, og satte meg til rette i sofaen. Trene trillet p slutten, hormonene tok overhnd og denne damen hulket i flere minutter. Den var virkelig s fin, en nydelig mte formidle hvor glad man er i barnet sitt uansett hvor og hva.

Boka handler om kjrligheten mellom foreldre og barn. Alle med smbarn i huset har opplevd at enkelte dager er mer turbulente og hektiske enn andre. Dager da ting skjrer seg og alt blir leit. Da er det godt vite at mor og far er glad i dem og bryr seg uansett.

Dette er virkelig en bok jeg vil og kan anbefale videre til alle lese glade smbarns foreldre der ute. Jeg gleder meg til lese den for mine kjre barn, og ikke minst gleder jeg meg til ta vare p denne flotte boken og kanskje en dag lese den for barnebarn. Det kan godt vre at mine graviditets hormoner tar litt overhnd her, men den er virkelig fin, bare les alle de fine tilbake meldingene som ulike lesere av denne boken gir. Oppi et hav av bker om Bukkende Bruse p badeland og boka om den store pra, s er dette en bok som kan lre barnet noe om det fle og det elske.

Jeg er glad i deg for alltid og vil alltid like deg. S lenge som jeg lever, vil jeg alltid elske deg

Har du lest denne boken?

#mammablogg #gravid #bker #kjrlighet

Jeg tenker nok du skjnner det sjl

• 01.04.2013 - kl.20:54

I psken leste jeg boken om Christoffer, den lille gutten som ble mishandlet til dde av stefaren sin. Dette er en grusom sak som har preget media i mange r. Det har tatt meg lang tid til finne styrke til lese denne boken. Men da jeg begynnte gikk det bare 4 timer fr jeg var ferdig med den.

Denne saken er den mest hjerteskjrende jeg har hrt om i hele mitt liv. Denne lille forsvarslse gutten som ble sviktet av alle, absolutt alle rundt ham. Hjertet mitt bldde for hvert eneste ord jeg leste, trene trillet gjennom hele boken. Ingenting er verre enn nr et barn har det vondt, og at det er en omsorgs person som er tilfreren av denne smerten gjr det hele mye verre. Hele meg skulle nske at jeg kunne spole tilbake i tiden og gjre noe for redde denne lille gutten.

Christoffer ble bare tte r (18.09.1996-02.02.2005). Han ble mishandlet p det groveste over lang tid, til han dde. Sviktet av alle.

Kodal-saken:
# 2. februar 2005 dde tte r gamle Christoffer i sitt hjem i Kodal. Han hadde store hodeskader, et 17 cm langt kraniebrudd og skader p armer, kropp og ben. Hodeskadene er av eksperter sammenligne med kjre motorsykkel i 50 km/t rett i et tre. Alts umulig vre selvforskyldt i senga p sitt eget rom. Avtrykk av tapetmnsteret ble ogs funnet p kroppen, samt papir i svelg og nese.
# Riksadvokaten beordret at stefaren skulle tiltales for legemsbeskadigelse med dden til flge og under srdeles skjerpende omstendigheter. Stefaren nektet straffskyld.
# Tnsberg tingrett fant ham skyldig og fastsatte straffen til ubetinget fengsel i seks r.
# Fylkesmannen fant at Sykehuset i Vestfold begikk klare brudd da gutten var innlagt.
# Fylkesmannen refser Kodal skole for ikke ha varslet barnevernet om mulig omsorgssvikt.
# Stefaren anket dommen. Onsdag 29 april fastslo juryen i Agder lagmannsrett at han er skyldig.
# Torsdag 30 april skjerpet lagmannsretten straffen til ubetinget fengsel i tte r.
# Stefaren anket dommen p stedet .
#14 juli 2009. Hyesterett forkaster anken. N er dommen rettskraftig.
# 2010. Gjerningsmannen soner dommen p 8 r.

Hele denne saken gjr meg s utrolig sint. Hva fr et menneske til skade et lite barn p denne mten. Hjertet mitt blr for alle barn som opplever dette. Det som faktisk gjr dette ekstra vondt er at lille Christoffer var klar over hva som ble gjort mot ham, og kunne ikke gjre noen ting for stanse det. Viss bare et av menneskene rundt ham hadde tenkt seg bittelitt om, og varslet i fra, s kunne denne lille gutten enn hvert blandt oss. Denne livsglade gutten som elsket leke i skogen, bygge hytter og vre med mormor og morfar'en sin.

Jeg hper at mange mennesker leser denne boken, slik at vi kan lre oss se tegnene og slik at vi kan varsle fra. Slik at ingen andre barn trenger f en slik tragisk skjebne. Jeg hper at Christoffer har det bedre n og at han endelig fr vre et barn. Jeg hper at besteforeldrene og faren hans en dag klarer leve med dette. Og mest av alt s hper jeg at vi aldri ser en slik sak igjen.

~ Trafficked ~

• 16.03.2013 - kl.21:05

Jeg brukte litt over et dgn p denne boken. S vanskelig var det legge den fra seg. Den er blant de beste og mest skremmende bkene jeg har lest. Trafficked er den sanne historien om Sophie Hayes fra England som stolte p sin bestevenn, som endte opp med selge henne p gaten som prostituert i Italia. Dette er hennes historie om hva som skjedde og hvordan hun kom seg ut av det.

Denne boken m leses. Det er veldig andreledes lese en bok vite at hele handlingen faktisk har hendt. Denne boken er viktig, den hjelper til med kaste lys p det forferdelige som skjer med kvinner i hele verden. Boken viser at det faktisk kan skje med hvem som helst. Jeg vil ikke si at boken er bra, den er helt jvlig. Men den m leses.

Har du lest denne boken?

~ Fallen ~

• 14.03.2013 - kl.19:52

N nr jeg er syk har jeg endelig klart bli ferdig med boken som jeg har holdt p lest n. Fallen av Lauren Kate. Lenge siden jeg har blitt s skuffet av en bok. Den handler om en jente p 17 r som heter Luce. Hun havner p reformskole, og blir forelsket i en gutt som heter Daniel. Hun har en flelse av at hun har truffet han fr.

Selve boken var kjempe drlig. Fenget aldri og jeg tok meg selv i bare skumlese for det var s kjedelig. Veldig trist nr bker ender opp med vre en stor skuffelse. Jeg kjempet meg gjennom boken i hp om at den skulle bli bedre. Men den gang ei, jeg har til og med oppflgeren ogs. Leste et par sider og endte bare opp med legge den fra meg. S denne boken/serien gir jeg en solid 2'er. Anbefales ikke til noen.

Har du lest denne boken?

~ Cassandra ~

~ Cassandra ~